مزایای نصب قفل هوشمند بر روی درب ضد سرقت

<p>یکی از انواع قفل درب ضد سرقت، قفل هوشمند است. این قفل ها در مدل های مختلف تولید و امنیت بسیار بالایی را برای منزل شما فراهم می آورند.</p>

لاک هوم
لاک هوم

نصب قفل دیجیتال بر روی درب های ضد سرقت به منظور اعتبار سنجی کاربران مورد استفاده قرار می گیرند، و باعث باز شدن درب به صورت بی سیم می شود. شما می توانید برای انجام این کار از اعتبارسنجی تلفن همراه خود استفاده کنید، و از راه دور رر آپارتمان خود را باز و بسته کنید. به منظور بالا بردن امنیت ساختمان و کاهش نگرانی خود در این مورد می توانید با نصب قفل دیجیتال بر روی درب های ورودی ساختمان های مسکونی، اداره ها، کارخانه ها و... این مشکل را حل کنید.

نصب قفل الکترونیکی هوشمند

نصب این قفل ها بر روی درهای ضد سرقت ساختمانی کاری بسیار راحتی می باشد، و انجام آن وقت زیادی از شما نخواهد گرفت. برای نصب قفل کافیست، قفل را بر روی سوراخ های استانداردی که بر روی درب وجود دارد، نصب کنید. حتی اگر قصد ندارید، از افراد متخصصی که در این زمینه فعالیت می کنند، کمک بگیرید، می توانید از دفترچه ی راهنمایی که در جعبه ی قفل قرار داده شده است، استفاده کنید. قفل هوشمند درب ضد سرقت را  می توانید بر روی انواع درب چوبی داخلی هم نصب نمایید. 

یکی از سوالاتی که ممکن است، در ذهن افرادی که از این نوع قفل ها استفاده می کنند، پیش بیایید، این است، که با مزایا و معایب این محصول آشنا شوند. با توجه به این که هدف اصلی استفاده از قفل های دیجیتال و هوشمند بالا بردن سطح امنیت خانه ها می باشد، تا با انجام این کار بتوانند از به وجود آمدن مشکلاتی مانند سرقت و دزدی اموال و وسایل با ارزش خود جلوگیری کنند.

در ادامه به بررسی مزایا و معایب استفاده از این محصول خواهیم پرداخت، تا هنگام خرید قفل دیجیتال با مشکلی رو به رو نشوید.

مزایای نصب قفل دیجیتال بر روی درب ضد سرقت

مزایای نصب قفل هوشمند بر روی درب ورودی ساختمان

نصب این قفل ها مزایای بسیاری برای شما دارند. هم از لحاظ امنیت و هم راحتی در استفاده و زیبایی ساختمانتان. در ادامه شما را با این مشخصات آشنا خواهیم ساخت.

عدم نیاز به کلید

با توجه به این که شما هنگام استفاده از این قفل ها احتیاجی به باز و بسته کردن درب با قفل ندارید، می توانید با پسورد انتخابی خود، اثر انگشت، کارت و یا کلید مغنـاطیسی مرتبط با قفل به راحتی درب را باز و بسته کنید. از دیگر نکات مهمی که باعث محبوبیت قفل های دیجیتال شده است، این است، که به خاطر هوشمند بودن این محصول پشت درب نخواهید ماند.

در مورد قفل آژیر دار درب ضد سرقت هم بخوانید.

عدم نیاز به قفل کردن

در صورتی که از قفل های ساده و معمولی استفاده می کنید، هنگام خروج از منزل حتماً باید درب را قفل کنید. ولی زمانی که قفل های الکترونیکی بر روی درب نصب می شود، دیگر نیاز نیست، درب را هنگام خروج قفل کنید. هم چنین با توجه به این که این قفل ها از قسمت بیرونی خود دستگیره ندارند، باعث بالا رفتن امنیت شده، و دیگر سارقان قادر به باز کردن قفل از بیرون نخواهند بود.

ضریب ایمنی بسیار بالا

زمانی که برای درب های ورودی ساختمان های خود از قفل های دیجیتالی استفاده می کنید، همان طور که قبلاً هم به آن اشاره کردیم، باعث افزایش امنیت در منازل شما خواهد شد.

ضد سرقت بودن

قفل دیجیتالی یکی از مطمئن ترین قفل های ضد سرقت می باشد، که فروشگاه خانه یراق به بازار عرضه می کند. این سیستم ها طوری طراحی شده اند، که در صورتی که شما رمز اشتباه وارد کنید، و یا حتی به آن ضربه وارد کنید، به سرعت زنگ هشدار درب به صدا در می آید. 

مجهز به سیستم ضد شوک

یکی دیگر از نکات قابل توجه ای که هنگام طراحی این قفل ها استفاده می شود، این است، که در برابر ولتاژ غیر مجاز (شوک) نیز فعال می شود، و سیستم قفل را خاموش می کند. وجود این مزیت به کاهش سرقت های ممکن کمک می کند.

نصب قفل هوشمند بر روی درب ساختمان

مجهز به سیستم اعلام حریق

قفل الکترونیکی مجهز به سیستم اعلام حریق می باشد. در صورت وقوع آتش سوزی، به صورت فعال عمل می کند، و سیستم هشدار را به صدا در می آورد.

 دیگر مزایای نصل قفل های دیجیتال

  • مجهز به قفل کودک: جهت جلوگیری از خروج کودکان و یا حتی سالمندانی که به خاطر فراموشی ممکن است، بدون اطلاع از منزل خارج شوند.
  • مجهز به سیستم قفل امنیتی: در صورت فعال بودن فقط با اثر انگشت شما درب باز می شود.  
  • امکان کنترل از راه دور: شما می توانید با استفاده از ریموت این قفل ها را از راه دور کنترل کنید. 
  • امکان باز و بسته کردن با استفاده از گوشی هوشمند و ارتباط بلوتوثی
  • دارای باتری مناسب و با کیفیت 


تفاوت عملکرد قفل مکانیکی با قفل الکترونیکی 

یکی از مهم ترین تفاوت ها بین قفل ها وجود پین در این قفل‌ ها می‌ باشد. پس تا زمانی که شما کلید پین‌ ها را به حرکت در نیاورد، درب باز نخواهد شد. در طراحی قفل‌ های الکترونیکی از محرک‌ هایی استفاده شده‌ است، که توسط پالس الکتریکی به حرکت در می‌ آیند، و درب را باز می‌ کنند. پالش ایجاد شده توسط قفل می توان از راه های مختلفی اعم از کارت خوان الکترونیکی، صفحه کلید، سنسورهای کنترل از راه دور به وجود بیایند. اگر پالس الکترونیکی درستی بر محرک موتور وارد شود، درب باز خواهد شد.

مزایای نصب قفل هوشمند

معایب قفل هوشمند الکترونیکی 

با توجه به این که این قفل ها امکان دسترسی از راه دور را از طریق تلفن همراه را دارند، به همین خاطر برای اتصال باید از وای فای و یا بلوتوث استفاده کنند. در صورتی که تلفن همراه شما را بدزند، و یا حتی برق قطع شود، شما دیگر نمی توانید به منزل و یا محل کار خود دسترسی داشته باشید. پس زمانی می توانید از قفل دیجیتال استفاده کنید، که دیگر روش های دسترسی مانند اثر انگشت، کارت و… را فعال کرده باشید.

منبع تغذیه قفل های هوشمند از طریق باتری تامین خواهد شد، و در صورت تمام شدن باتری قفل دیر نمی توانید از آن استفاده کنید. زمانی که از رمز برای باز کردن درب استفاده می کنید، در صورت فراموش کردن رمز به مشکل خواهید خورد. از مهم ترین معایب این محصول که باید به آن اشاره کنیم، قیمت نسبتاً بالای آن می باشد. همین موضوع باعث می شود، تا همه ی افراد نتوانند این قفل ها را خریداری کنند. از دیگر معایب قفل هوشمند:

امکان هک شدن قفل دیجیتال: هر محصولی که به اینترنت متصل باشد امکان هک شدن آن وجود خواهد داشت. برای جلوگیری از این مورد باید موارد امنیت را راعایت نمایید و پسورد به را به هیچ عنوان با دیگر افراد به اشتراک نگذارید.

از دیگر معایب این قفل ها می توان به این موارد اشاره نمود:

  • مشکل تشخیص هویت اثر انگشت در شرایط آب و هوایی سرد
  • مناسب نبودن قفل دیجیتال برای شهرهای بسیار شرجی 
تماس بگیرید